Fot. Aerolineas ArgentinasJeden z airbusów A330-200 przewoźnika
Argentyńskie linie Aerolineas Argentinas ogłosiły ambitny plan modernizacji swojej floty, obejmujący pozyskanie 18 nowych samolotów: czterech airbusów A330neo oraz 14 boeingów B737 MAX w wersjach 8, 9 i 10.
Przewoźnik podkreśla, że projekt stanowi prawdziwy „kamień milowy”, ponieważ jest to pierwszy w historii firmy plan inwestycyjny finansowany w pełni ze środków własnych, bez wsparcia rządu.
A330neo na daleki dystans
Aerolineas Argentinas od lat wykorzystuje w swojej flocie 10 airbusów A330-200, dlatego – jak podaje linia – przejście na najnowszą wersję A330neo jest „naturalnym krokiem”. Nowy samolot współdzieli większość części zamiennych oraz infrastrukturę szkoleniową, w tym symulatory, co znacznie uprości proces wdrożenia.
Wraz z wymianą maszyn przewoźnik planuje również modernizację kabin wszystkich obecnie użytkowanych A330, by podnieść komfort podróży i ujednolicić standardy oferowane na trasach długodystansowych.
Rozbudowa floty wąskokadłubowej
Zakup B737 MAX obejmuje osiem B737-10, cztery B737-9 oraz dwa B737-8. Aerolineas posiadają już 15 B737-8 MAX, a dodanie większych wariantów ma – jak podkreśla linia – zwiększyć rentowność na trasach o największym popycie, zarówno krajowych, jak i regionalnych.
Wszystkie nowe samoloty trafią do przewoźnika w formule leasingu operacyjnego, co pozwoli szybko odmłodzić flotę bez narażania stabilności finansowej spółki.
Prezes i dyrektor generalny linii, Fabian Lombardo, zaznacza, że plan modernizacji odzwierciedla przemianę Aerolineas Argentinas w linię zdolną do rozwoju i inwestowania w oparciu o własne zasoby. - Zwiększymy naszą całkowitą liczbę obsługiwanych miejsc oraz umocnimy flotę, która będzie nowoczesna, wydajna i wysoce rentowna – podkreśla Lombardo.
Cała flota z dostępem do internetu do 2027 roku
W ramach unowocześnienia swojej oferty przewoźnik zapowiedział także instalację Wi-Fi pokładowego we wszystkich samolotach. Usługa pojawi się najpierw w A330 obsługujących loty dalekodystansowe, a następnie w boeingach B737 i embraerach E190. Zakończenie prac oraz pełna dostępność internetu we flocie linii zaplanowana jest na 2027 r.
Flota linii
Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się 82 samoloty: 10 airbusów A330-200, cztery boeingi B737-700, 28 B737-800, dwa B737-800BCF, 14 B737 MAX 8 oraz 24 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę 31 maszyn: czterech airbusów A330neo, trzech boeingów B737-8, czterech B737-9 MAX, ośmiu B737-10 MAX oraz 12 embraerów E195-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.